صفحه اصلی > سینما و فرهنگی و هنری و هنرمندان : نمایش مستند «مردمان باد» در موزه سینما

نمایش مستند «مردمان باد» در موزه سینما

مستند «مردمان باد» توسط موزه سینما نمایش داده می‌شود.

به گزارش رسیده، در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، فیلم‌ «مردمان باد» روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود. 

در بیست و چهارمین نشست شب‌های مستند که روز دوشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۷ برگزار می‌شود،  ارد عطارپور مستندساز مطرح، ابراهیم موسوی‌نژاد کارشناس مطالعات امور عشایر و فخرالدین سیدی مستندساز پیشکسوت درباره فیلم صحبت خواهند کرد.

مستند «مردمان باد» نامزد بهترین فیلم مستند جایزه آکادمی اسکار و گلدن گلوب؛ به شکل خیره‌کننده‌ و نفس‌گیری بیننده را به پرتگاه‌های خطرناک زرد‌کوه و آب‌های یخی رودخانه‌های خروشان آن می‌برد و یکی از شگفت‌انگیزترین مهاجرت‌های روی زمین را به تصویر می‌کشد.

این مستند در سال ۱۹۷۶ با تصاویر واقعی و زنده (بدون حضور بازیگر) ثبت شده؛ و همزمان با دوره‌ای است که جعفرقلی‌خان رستمی، رئیس طایفه بختیاری بود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان سینمای مستند آزاد است.

vaghte cinema

اخبار مرتبط

ماجرای «سه همدست» و «سرنوشت اسکندر» در شبکه تهران

چهار فیلم سینمایی و انیمیشن اعم از «کوچولوی خیال‌پرداز»، «سه همدست»، «همه…

کتاب صوتی «ستاره لیلا» از رادیوگوشه منتشر شد

نسخه شنیداری کتاب «ستاره لیلا» نوشته یاسمن خلیلی‌فرد که نسخه فیزیکی آن…

«ماهی کوچولو» آماده نمایش و پخش جهانی شد

فیلم کوتاه «ماهی کوچولو» به کارگردانی گشین محمدیان، پس از پایان فیلم‌برداری،…

دیدگاهتان را بنویسید