صفحه اصلی > سینما و فرهنگی و هنری و نقد و هنرمندان و یادداشت : «چشم بادومی» مصداق بارز ترندزدگی است

«چشم بادومی» مصداق بارز ترندزدگی است

«وقت سینما»؛ محمد تقی‌زاده/ فیلمنامه‌نویس سابق محمد حسین مهدویان و فیلم‌ساز امروز سینمای ایران، صرفا یک ایده ترند روز دارد و با این موج‌سواری می‌خواهد فیلم پرمخاطب و بفروش اجتماعی بسازد. نتیجه این شده که «چشم بادومی» نه عشقی می‌سازد نه جنونی. همه‌اش هپروت است و یک‌سری اتفاقات سر هم بندی شده.
مشخص است که ابراهیم امینی نیم نگاهی به گیشه داشته و خواسته نخستین فیلم بلند سینمایی خود را جذاب و عامه‌پسند بسازد. استفاده از تصاویر آرشیوی، ریتم تند و بازیگران ستاره از جمله این تمهیدات است که به جهت هر چه عامه پسندتر شدن فیلم به کار گرفته شده، اما همچنان فیلم در حد همین ایده جذاب می‌ماند و علی‌رغم توجهات رسانه‌ای به این سوژه جدید در پرداخت فیلم‌نامه به هیچ‌وجه موفق نمی‌شود.
همچنان راضیه فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم ساره بیات است و بقیه نقش‌آفرينی‌ها به نوعی تکرار و کلیشه همان نقش و اکت‌ها به شمار می‌رود.

vaghte cinema

اخبار مرتبط

ویژه برنامه «هفت» برای جشنواره فیلم کوتاه تهران

در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ویژه برنامه «هفت»…

دو انتصاب جدید در شبکه رادیویی آوا

مدیر رادیو آوا در احکام جداگانه‌ای دو مدیر جدید را برای این…

روایت ذهن ناپایدار در فیلم کوتاه «ADHD»

فیلم کوتاه «ADHD» به نویسندگی و کارگردانی شاهد شوندی‌پور، با ترکیبی تازه…

دیدگاهتان را بنویسید